دانلود پاورپوینت نکته‌هایی درآیین نگارش نامه‌ها ودستور خط فارسي

دانلود پاورپوینت نکته‌هایی درآیین نگارش نامه‌ها ودستور خط فارسي

  • تاریخچه نامه نگاری در ایران
  • مشخصات نامه‌هاي اداري

نامه در اصطلاح عبارتست از مكاتباتي كه با هدف معين و مشخص بين اشخاص حقيقي و يا حقوقي و همچنين سازمان‌ها به منظور برقراري ارتباط مبادله مي‌گردد. ويژگيهايي كه باعث مشخص شدن نامه‌هاي اداري مي‌شوند عبارتند از: شماره، تاريخ، عنوان، عنوان واحد گيرنده، عنوان واحد فرستنده، موضوع، عنوان و نام و امضاي شخص صلاحيت‌دار. اندازه و ابعاد نامه‌هاي اداري در دو قطع بزرگ و كوچك استاندارد شده است: قطع بزرگ ۲۱۰ در ۲۹۷ ميلي‌متر (۴A) و قطع كوچك ۱۴۸ در ۲۱۰ ميلي‌متر (۵A). قطع ۴A مخصوص نامه‌هايي است كه از پنج سطر صفحه ۴A بيشتر باشد. قطع ۵A مخصوص نامه‌هايي است كه از پنج سطر صفحه ۵A كمتر باشد. قطع۶A به اندازه ۱۰۵ در  ۱۴۸ بيشتر براي يادداشت‌هاي اداري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. قطع ۳A هم به اندازه ۲۹۷ در ۴۲۰ براي جدول‌ها، نمودار‌ها و صورت‌هاي مالي و اداري كاربري دارد.

تعداد اسلاید های این پاورپوینت : ۴۳

پسوند فایل ایجاد شده : ppt

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
balatarin cloob Donbaler viwio Donbaleh Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg yahoo Technorati delicious

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.